ימי שלישי עם מורי

ימי שלישי עם מורי (הגדל)
שנה:
2009

מורי שוורץ היה מורהו הנערץ של מיטש אלבום בימי האוניברסיטה, 16 שנים לאחר סיום הלימודים צופה באקראי מיטש בראיון טליווזיוני עם מורי בו הוא מספר בגילוי לב על מחלתו הסופנית.

מיטש הנרעש ממהר לפקוד את ביתו של מורהו, ומכאן ואילך השניים נפגשים אחת לשבוע, בימי שלישי, בביתו של מורי הקשיש. ימי שלישי המשותפים של השניים הם עבור מיטש השיעור המחכים והמרגש ביותר שקיבל ממורהו, על חברות, נתינה וגם על המוות הניצב בפתח.


המחזה מבוסס על ספרו של מיטש אלבום משנת 1997, ששימש גם בסיס לסרט טלוויזיה בכיכובם של ג'ק למון והאנק עזריה. הדואט המרגש של הצמד היהודי-אמריקאי, האחד – קשיש חכם ואופטימי, המקבל את מותו הקרב באהבה, השני – צעיר אגוצנטרי וקרייריסט, זכה לתשואות בכל במה בה הוצג ברחבי העולם

 

בשיתוף הקאמרי



בר ניווט לשוניות
יוצרים ושחקניםהביקורת משבחת
  • מאת: ג'פרי הטצ'ר ומיטש אלבום

    בימוי: משה נאור
    תרגום: רבקה משולח

    תפאורה: לילי בן נחשון

    מוסיקה: רן בגנו

    תלבושות: אורן דר
    תאורה: אורי מורג

    כוריאוגרפיה: מיטל דמארי

    פסנתרן: נדב רובינשטיין
    בהשתתפות: יוסי גרבר, יפתח קליין, לירן ספורטה

    עבור אל הלשונית הבאה
  • "גרבר בתפקיד המורה, פשוט וטבעי כל כך... הסוד הגדול הוא לדעת לתת. לא נכסים או רכוש, רגש, קשב, תשומת לב. וזה גם סוד גדול באמנות המשחק של התיאטרון. בכך גם גדולתו של יוסי גרבר בתפקיד המורה. אני חושב שזו הפעם הראשונה שראיתי את גרבר בתפקיד המורה פשוט וטבעי כל כך. לא סוחט רגש, אבל גם לא מפחד ממנו...".
    מיכאל הנדלזלץ, הארץ

    "גרבר בשיא חדש בקריירה שלו... המחזה מועלה עתה בביומו המצוין של משה נאור נותן לקהל הישראלי הזדמנות למפגש מרגש עם כישרונו הבימתי הנפלא של יוסי גרבר. גרבר, המגלם בהצגה את מורי, מגיע כאן לשיא חדש בקריירה העשירה שלו... יפתח קליין מגיש משחק לפרטיו..."

    צבי גורן, הבמה

     

    "שני שחקנים נהדרים שנותנים את כל כולם... ספרו רב המכר של מיטש אלבום הופך על הבמה להצגה אנושית,חכמה ומרגשת ביותר, בעיקר בזכות שני שחקנים נהדרים שנותנים את כל כולם בביצוע אמין ורב ניואנסים. יוסי גרבר הוותיק נותן קונצרט משחקי מהמם הפורט על כל נימי קשת הרגשות... זהו בהחלט התפקיד הבוגר והרגיש ביותר שיפתח קליין עשה עד היום בתיאטרון... הבמאי משה נאור תיזמר ברגישות את הסיפור... היתרון של המחזה על פני הספר שהוא אינו מדגיש את הפן החינוכי, אלא את האמת הרגשית שבמפגש האנושי עצמו. את האמת הזו מעבירים לנו גרבר וקליין במלוא העוצמה".
    שי בר יעקב, ידיעות אחרונות

     

    "משחק נפלא של שחקן גדול... יוסי גרבר טורף את הבמה ומפגין נוכחות אמינה ומשעשעת... הוא אינו מחמיץ אף רגע , ונהנה לסחוט ממנה כל טיפה אפשרית של נוכחות אנושית כבירה ולשתף אותנו בהנאה הזו. משחק נפלא של שחקן גדול. לצדו משחק יפתח קליין, שתפקידו נראה בהתחלה כמשהו שנועד רק לספק רפליקות לשחקן הראשי, אולם הוא מתפתח במהלך ההצגה ויוצר תפקיד אמין ומשכנע בכנותו... ההיבט האנושי הוא גם זה שעושה את ההצגה כולה לרגישה כל כך. האווירה השלטת בה מסתייעת מאוד במוזיקה המצוינת של רן בגנו ובנגינתו המצוינת של הפסנתרן נדב רובינשטיין...".
    אליקים ירון, מעריב

     

    "מורה לחיים... גרבר מגלם כאן את מורי בטבעיות, אנושיות והומור חוד אל הלב... הוא המורה לחיים ולמוות של תלמידו ושל הקהל... הצופים נעים בין צחוק לדמע..."
    מאיה שחל, "כלכליסט

    עבור אל הלשונית הבאה
תיאטרון חיפה
שלום, איך נוכל לעזור לך?